Avrupa başkanı Michael Shu, Çinli otomobil üreticisinin sürücüleri elektrikli ve hibrit araçlarını satın almaya ikna etmek için bölgedeki fabrikalara, bayilere ve pazarlamaya “büyük bir yatırım” planladığını söyledi.
Financial Times’ın Otomobilin Geleceği Zirvesi’nde, on yılın sonundan önce “Lider bir konumda olabileceğimizden eminiz. AB’de milyarlarca avro değerinde büyük bir yatırıma karar vermek için bir sonraki aşamaya geçiyoruz.” dedi.
BYD’nin planları arasında Çin’de 10.000 doların altında satılan Martı’yı temel alan bir indirimli fiyat modeli de yer alıyor. Modelin Avrupa versiyonunun maliyetinin 20.000 Euro’dan az olması gerektiğini söyledi.
TESLA’YI GERİDE BIRAKTI
Warren Buffett’ın Berkshire Hathaway’i tarafından desteklenen işletme, geçen yıl dünyanın en büyük elektrikli araç markası olarak kısa süreliğine Tesla’yı geride bıraktı ve batılı endüstri liderleri tarafından özel olarak Avrupa’nın kendi otomobil üreticilerine yönelik en büyük tehdit olarak görülüyor.
Brüksel, ithal modellerde daha yüksek tarifelere yol açması beklenen bir soruşturma kapsamında, Çinli otomobil üreticilerinin araçlarının fiyatlarını düşürmek için sübvansiyon kullanıp kullanmadığını araştırıyor.
Ancak Shu, şirketin otomobillerini “Avrupa için Avrupa’da” üretmeyi planladığını, bunun daha yüksek cezaları ortadan kaldıracağını ve AB’nin Çin modellerinin akışını önleme çabalarını körelteceğini ve karşılaşılan lojistik darboğazlara maruz kalmayı sınırlandıracağını söyledi.
UZUN VADELİ YERLİ ÜRETİM
“Çin’den Avrupa’ya araba göndermek uzun vadeli olmayacak. Uzun vadeli olan yerli üretimdir” dedi.
Şirket halihazırda Macaristan’da gelecek yıl ilk otomobillerini üretecek yeni bir fabrika inşa ediyor ve işletme önümüzdeki aylarda ikinci bir fabrika için saha çalışmalarına başlamayı planlıyor.
Shu, pilli elektrikli otomobillerin yanı sıra, kısmen bölgenin şarj altyapısı kurma konusunda yavaş olmasından dolayı markanın Avrupa’da plug-in hibrit araçları da satıp üreteceğini söyledi.
“Yine de [pilli-elektrikli araç] çok önemli. Özellikle İskandinav bölgesinde penetrasyon zaten yüksek” dedi.
Schmidt Automotive Research’e göre BYD’nin Batı Avrupa’daki akülü elektrikli otomobil pazar payı 2024’ün ilk çeyreğinde sadece yüzde 1,7 oldu.
FT konferansı sırasında Nissan, Peugeot, Volkswagen ve Hyundai’nin üst düzey yöneticileri, Çinli otomobil üreticilerinin ileri teknolojileriyle, özellikle de pillerde yarattığı yüksek rekabete dikkat çekti.
Yine de BYD, zayıflayan talep ve kendi pazarında artan rekabet nedeniyle yılın ilk üç ayında genel elektrikli araç teslimatlarında 2023’ün son çeyreğine göre yüzde 42’lik bir düşüş bildirdi.
Şirket, Ekim ve Aralık ayları arasında Tesla tarafından satılan 484.507 EV’ye kıyasla 526.409 EV’yi kaydırarak 2023’ün son çeyreğinde elektrikli araç satışlarında Tesla’yı geride bıraktı. Ancak geçen ay Tesla, 2024’ün ilk üç ayında 386.810 araç satışı açıkladı; bu, beklenen 450.000’in altında ancak Çinli rakibinden daha fazlaydı.
patronlardunyasi.com